Πράκτορες του FBI είχαν επιβιβαστεί στο φορτηγό πλοίο Dali για να διεξάγουν εγκεκριμένη από το δικαστήριο δραστηριότητα επιβολής του νόμου σχετικά με τη συντριβή, δήλωσε εκπρόσωπος στο Reuters.
Δεν υπάρχουν άλλες δημόσιες πληροφορίες και το FBI δεν θα κάνει κανένα περαιτέρω σχόλιο, δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Νωρίς το πρωί της 26ης Μαρτίου, το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχασε την ισχύ του και προσέκρουσε σε πυλώνα στήριξης, με αποτέλεσμα η γέφυρα Francis Scott Key να καταρρεύσει στον ποταμό Patapsco και να σκοτωθούν έξι άνθρωποι που εργάζονταν στην γέφυρα τη στιγμή της συντριβής.
Η έρευνα για την κατάρρευση θα επικεντρωθεί εν μέρει στο κατά πόσον το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου Dali έφυγε από το λιμάνι γνωρίζοντας ότι το φορτηγό πλοίο είχε σοβαρά προβλήματα με τα συστήματά του, ανέφερε τη Δευτέρα η Washington Post.
Οι ερευνητές ασφαλείας ανέκτησαν το καταγραφικό «μαύρο κουτί» του πλοίου, το οποίο παρέχει δεδομένα για τη θέση, την ταχύτητα, την πορεία, το ραντάρ, τον ήχο της γέφυρας και τις ραδιοεπικοινωνίες, καθώς και για τους συναγερμούς.
Ο επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ δήλωσε ξεχωριστά στο Κογκρέσο την περασμένη εβδομάδα ότι οι ερευνητές του είχαν πάρει συνεντεύξεις από το βασικό προσωπικό του φορτηγού πλοίου στο πλαίσιο της έρευνάς του.
Οι εργασίες για τον καθαρισμό των συντριμμιών και την αποκατάσταση της κυκλοφορίας μέσω του ναυτιλιακού διαύλου του λιμανιού συνεχίζονται.
Η αντικατάσταση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, θα διαρκέσει πιθανότατα χρόνια, αλλά οι αρχές έχουν ανοίξει δύο προσωρινά κανάλια για να επιτρέψουν σε ορισμένα σκάφη μικρού βυθίσματος να κινηθούν γύρω από το χτυπημένο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το Σώμα Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ δήλωσε πριν από δύο εβδομάδες ότι αναμένεται να ανοίξει ένα νέο κανάλι προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης μέχρι τα τέλη Απριλίου.
Όταν συνέβη το δυστύχημα, το Dali έφευγε από τη Βαλτιμόρη με προορισμό το Κολόμπο της Σρι Λάνκα, με πλήρωμα 21 ατόμων, καθώς και δύο πιλότους στο πλοίο για να το καθοδηγήσουν έξω από το λιμάνι.
Το ίδιο πλοίο ενεπλάκη σε περιστατικό στο λιμάνι της Αμβέρσας, στο Βέλγιο, το 2016, όταν προσέκρουσε σε προβλήτα καθώς προσπαθούσε να βγει από τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Βόρειας Θάλασσας.
Σε επιθεώρηση που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2023 στο Σαν Αντόνιο της Χιλής, διαπιστώθηκε ότι το πλοίο είχε ελλείψεις στην πρόωση και στα βοηθητικά μηχανήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία του δημόσιου ιστότοπου Equasis, ο οποίος παρέχει πληροφορίες για τα πλοία.
Σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, το πλοίο πέρασε επιθεωρήσεις σε λιμάνια του εξωτερικού τον περασμένο Ιούνιο και Σεπτέμβριο.
Ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του πλοίου με σημαία Σιγκαπούρης είναι η Grace Ocean Pte Ltd, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η Synergy Marine Group διαχειρίστηκε το πλοίο και η Maersk (MAERSKb.CO), έκανε τη ναύλωση του πλοίου.