Και ο τίτλος του ευρωπαϊκού «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» είναι μόνο η αρχή. Για την Jeep η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία τεράστια πρόκληση, να καταφέρει να συνδυάσει την μεγάλη παράδοση που την έχει καταξιώσει σε όλο τον πλανήτη με τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά της.
Mε μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα και κατά συνέπεια compact διαστάσεις είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από σχεδιαστικό συναίσθημα και πρόθεση της εταιρίας να φτιάξει ένα γνήσιο Jeep, παρά το εντελώς διαφορετικό τεχνολογικό υπόβαθρο.
Το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσής του αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 156 ίππων και 260 Nm, και συνοδεύεται από μία μπαταρία των 54 kWh, με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξελιγμένη τεχνολογία. Αποτελείται από 17 στοιχεία και καταφέρνει να εξασφαλίζει αυτονομία 400 χιλιομέτρων σε μικτές συνθήκες με βάση το πρότυπο WLTP ή έως 550 χιλιόμετρα σε συνθήκες κίνησης στην πόλη.
Η νέα αυτή μπαταρία έχει περάσει εξαντλητικές δοκιμές, είναι ιδιαίτερα συμπαγής σε διαστάσεις και έτσι δεν μειώνει τον χώρο που διατίθεται για τους επιβάτες. Η Jeep έχει φροντίσει ώστε να φυλάσσεται μέσα σε ένα κέλυφος από προστατευτικές ποδιές, έτσι ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος επαφών ακόμα και σε εκτός δρόμου κίνηση.
Το μικρό αμιγώς ηλεκτρικό SUV προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, με τιμή που ξεκινάει από 38.977 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης της διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής επιφάνειας οδήγησης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων κλπ.
Στο εσωτερικό η απλότητα και η πρακτικότητα έχουν τον πρώτο λόγο, παρά τα σκληρά πλαστικά η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα επίπεδα. Εννοείται πως υπάρχει μεγάλο εύρος εξατομίκευσης, οπότε θεωρείται βέβαιο πως ο πελάτης θα “φτιάξει” ιδανικά το δικό του Avenger. Πάνω από το τιμόνι, έχεις μπροστά σου ένα μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (7,5 στη βασική έκδοση). Αυτός προσφέρει μεταξύ άλλων πλούσια πληροφόρηση και διαφορετικές θεματικές ενότητες. Στο κέντρο δεσπόζει η εντυπωσιακή οθόνη touch-screen των 10,25 ιντσών, η οποία διακρίνεται για την απόκριση των λειτουργιών αλλά και για την φωτεινότητά της. Χωροταξικά το ηλεκτρικό Avenger τα πηγαίνει περίφημα, εκτός εάν ξεπερνάς τα 1,85 μέτρα και επιθυμείς να καθίσεις με περίσσια άνεση στο πίσω κάθισμα.
Σε ό,τι αφορά τώρα στα οδικά δρώμενα, το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger αποτελεί ένα ευχάριστο οδηγικά compact crossover με ένα set up που ανταποκρίνεται ιδανικά στις απαιτήσεις ακόμη και ενός πιο νεανικού κοινού. Αναδύει την απαραίτητη εμπιστοσύνη, προκειμένου να περάσεις ταχύτατα από τις στροφές χωρίς να νιώσεις ανασφάλεια. Ο ρόλος του βέβαια δεν είναι αυτός, αφού η ηλεκτροκίνηση θα αναδείξει περαιτέρω τα προτερήματά του στην αστική χρήση, εκεί όπου η απουσία θορύβων στην καμπίνα, η ευκολία χρήσης και η οδήγηση ακόμη και με ένα πεντάλ, το καθιστούν “εργαλείο”.
Η τιμή του Jeep Avenger EV ξεκινά από τα 30.700 ευρώ, περιλαμβάνοντας στην τιμή το όφελος της κρατικής επιδότησης που διέπει την αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων.