Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα από πέρυσι μετά από πάνω από δώδεκα ατυχήματα, μερικά από αυτά θανατηφόρα, λόγω του συσυτήματος υποβοήθησης οδηγού, το Autopilot.
Από το 2016, η Tesla διαφημίζει τις δυνατότητες της «αυτόνομης» οδήγησης, που ο Έλον Μασκ έχει χαρακτηρίσει ως «πιθανώς καλύτερο οδηγό» από έναν άνθρωπο.
Εξάλλου, την περασμένη εβδομάδα, ο Μασκ δήλωσε ότι η Tesla θα κυκλοφορήσει σύντομα μια αναβαθμισμένη έκδοση του λογισμικού "Full Self-Driving" που θα επιτρέπει στους πελάτες να μεταφέρονται "στη δουλειά, στο σπίτι του φίλου σας, και στο σούπερ μάρκετ χωρίς να αγγίξετε το τιμόνι".
Βίντεο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρει: «Το άτομο στη θέση του οδηγού βρίσκεται εκεί μόνο για νομικούς λόγους. Δεν κάνει τίποτα. Το αυτοκίνητο οδηγεί μόνο του».
Ωστόσο, η εταιρεία, σύμφωνα με το reuters, έχει ρητά προειδοποιήσει τους οδηγούς ότι πρέπει να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι και να διατηρούν τον έλεγχο των οχημάτων τους ενώ χρησιμοποιούν αυτόματο πιλότο.
Η τεχνολογία της Tesla έχει σχεδιαστεί για να βοηθά με το τιμόνι, το φρενάρισμα, την ταχύτητα και τις αλλαγές λωρίδας, αλλά τα χαρακτηριστικά της «δεν κάνουν το όχημα αυτόνομο», σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία.
Ο ιστότοπος της Tesla προειδοποιεί επίσης ότι, προτού ενεργοποιήσει τον Αυτόματο πιλότο, ο οδηγός πρέπει πρώτα να συμφωνήσει να "έχει τα χέρια σας στο τιμόνι ανά πάσα στιγμή" και να διατηρεί πάντα τον έλεγχο και την ευθύνη για το όχημά του.
Σύμφωνα με όσα είπε ο Μασκ σε συνέντευξή του στο Automotive News το 2020, τα προβλήματα με τον αυτόματο πιλότο προέρχονται από οδηγούς που χρησιμοποιούν το σύστημα με τρόπους που αντίκεινται στις επίσημες οδηγίες.
Οι ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας της Ομοσπονδιακής και της Καλιφόρνια εξετάζουν παράλληλα αν οι ισχυρισμοί σχετικά με τις δυνατότητες του Autopilot και τη σχεδίαση του συστήματος προκαλούν μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας, ωθώντας τους οδηγούς να αντιμετωπίζουν το όχημα ως πραγματικά αυτοκίνητο χωρίς οδηγό και να εφησυχάζουν με δυνητικά θανατηφόρες συνέπειες.
Επίσης οι εισαγγελείς του Υπουργείου Δικαιοσύνης στην Ουάσιγκτον και το Σαν Φρανσίσκο εξετάζουν εάν η εταιρεία παραπλάνησε καταναλωτές, επενδυτές και ρυθμιστικές αρχές με αστήρικτους ισχυρισμούς σχετικά με τις δυνατότητες της τεχνολογίας υποστήριξης οδηγού, ανέφεραν οι πηγές.