Κίνηση «ματ» ετοιμάζει το Πεκίνο, την ώρα που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διεξάγει έρευνα για το αν τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα λαμβάνουν επιδοτήσεις, οι οποίες στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό και οι ΗΠΑ ανακοινώνουν αυξήσεις στους δασμού που θα αγγίζουν πλέον το 100%.
«Θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε τις συνομιλίες το συντομότερο δυνατόν. Έχουμε προχωρήσει πολύ και με τους δύο», δήλωσε ο Κατσίρ, σύμφωνα με το Bloomberg, προσθέτοντας ότι διεξάγονται επίσης χωριστές διαπραγματεύσεις με την SAIC Motors, στην οποία ανήκει η MG Motor, καθώς και με την Great Wall Motor.
«Υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από παγκόσμια brands για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Τουρκία», ενώ η «συμμετοχή της Τουρκίας στην τελωνειακή ένωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθεί να είναι μεγάλο πλεονέκτημα», είχε δηλώσει προηγουμένως ο Κατσίρ.
Όπως σημειώνεται στο Bloomberg, η κίνηση αυτή θα μπορούσε να δώσει στους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων ευκολότερη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η Τουρκία είναι επίσης μια σημαντική αγορά από μόνη της, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν το 7,5% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2023.
Η εθνική ρυθμιστική αρχή της αγοράς ενέργειας αναμένει ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα θα αυξηθεί κατά περίπου 180.000 μέχρι το 2025.