Η εθελουσία της HELLENiQ ENERGY
Περισσότερες από 300 αιτήσεις υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος εθελουσίας εξόδου της HELLENiQ ENERGY που έληξε στις 29 Φεβρουαρίου. Δεδομένου ότι ο συνολικός αριθμός εργαζομένων στον Όμιλο ανέρχεται στους 3.646, η συμμετοχή στο πρόγραμμα εθελουσίας αποχώρησης κρίνεται μεγάλη, καθώς ανταποκρίθηκε σχεδόν το 10% των εργαζομένων. Αξίζει να σημειωθεί πως από τους 3.646 εργαζομένους στην HELLENiQ ENERGY, οι 1.390, ήτοι το 38%, είναι ηλικίας άνω των 50 ετών. Μεταξύ 30 ετών και 50 ετών είναι 2.125 εργαζόμενοι και κάτω των 30 ετών μόλις 131 εργαζόμενοι.
Το συγκεκριμένο ηλικιακό μίγμα βρίσκεται στο επίκεντρο του προγράμματος μετασχηματισμού του Ομίλου, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της HELLENiQ ENERGY, Ανδρέα Σιάμισιη να επιδιώκει την ηλικιακή ανανέωση του προσωπικού, αλλά και την πρόσληψη προσωπικού ειδικών δεξιοτήτων και γνώσεων. Είναι ενδεικτικό πως σήμερα το 50% των εργαζομένων της HELLENiQ ENERGY, ήτοι 1.833 άτομα είναι απόφοιτοι λυκείου ή κατώτερου μορφωτικού επιπέδου. Διδακτορικό κατέχουν 64 εργαζόμενοι. Μεταπτυχιακό 495 εργαζόμενοι. Πτυχίο ΑΕΙ 613 εργαζόμενοι και απόφοιτοι ΤΕΙ είναι 641 εργαζόμενοι.
Κομφούζιο με τα εταιρικά οχήματα
Δυσαρέσκεια για την Chief Human Resources Officer της Alpha Bank Φραγκίσκη Μελίσσα εκφράζεται από στελέχη του μεσαίου και ανώτατου management της τράπεζας, καθώς η διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού της οποίας προΐσταται, φαίνεται να τα έχει κάνει «θάλασσα» σε σχέση με συγκεκριμένες παροχές που έχει ήδη χορηγήσει. Ειδικότερα, προ μηνών η διεύθυνση της κ. Μελίσσα ενημέρωσε 50 στελέχη της τράπεζας πως βάσει επιδόσεων και υπηρεσιακής αναβάθμισης θα τους χορηγηθεί εταιρικό αυτοκίνητο από την Alpha Bank.
Ωστόσο, αν και η συγκεκριμένη ενημέρωση έγινε λίγο μετά το καλοκαίρι, οι συμβάσεις με την εταιρεία leasing δεν έχουν ακόμη συνομολογηθεί και τα εταιρικά οχήματα δεν έχουν δοθεί στους δικαιούχους. Αλλά, αυτό είναι το λιγότερο. Καθώς η συγκεκριμένη εταιρική παροχή αναλογεί μεσοσταθμικά σε 350 ευρώ το μήνα ανά δικαιούχο, η διεύθυνση της κ. Μελίσσα ενημέρωσε τους δικαιούχους πως για όσο διάστημα δεν τους χορηγείται το εταιρικό όχημα θα τους δίνεται το ποσό που αναλογεί στη μίσθωση leasing. Ούτε όμως αυτό έχει συμβεί έως σήμερα. Κατά κάποιες πηγές η καθυστέρηση οφείλεται στο ότι η Chief Human Resources Officer της Alpha Bank θέλει να κάνει μια συνολική διαπραγμάτευση για τον «γερασμένο» εταιρικό στόλο της τράπεζας που αφορά σε περίπου 250 -300 οχήματα. Κατά κάποιες άλλες πληροφορίες το θέμα καθυστερεί ώστε η απόφαση να ληφθεί ως πακέτο στο Διοικητικό Συμβούλιο του προσεχούς Ιουνίου. Σε κάθε περίπτωση, τα προαναφερόμενα στελέχη της τράπεζας πνέουν μένεα για την Chief Human Resources Officer…
Η Διώρυγα Gas
Επιταχύνεται η υλοποίηση του Ανεξάρτητου Σύστηματος Φυσικού Αερίου της Διώρυγα Gas στον Κορινθιακό Κόλπο. Ο πλωτός σταθμός υποδοχής και αεριοποίησης LNG (FSRU) θα αναπτυχθεί στους Αγίους Θεοδώρους, δίπλα στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Motor Oil και θα βρίσκεται μόλις 22 χλμ. σε ευθεία απόσταση από τη Ρεβυθούσα. Η επένδυση ύψους 340 εκατ. ευρώ, η οποία έχει ενταχθεί και στο καθεστώς της ταχείας αδειοδότησης, στο πλαίσιο των Στρατηγικών Επενδύσεων, επιταχύνεται, καθώς αυτή την περίοδο η Διώρυγα Gas εξασφαλίζει τις απαραίτητες άδειες.
Προ ημερών «χαράχθηκε» - αδειοδοτήθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος η διαδρομή και εγκατάσταση του χερσαίου αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης. Ωστόσο, λόγω ότι ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης διέρχεται εντός των εγκαταστάσεων του διυλιστηρίου της Motor Oil και γειτνιάζει με τον αγωγό φυσικού αερίου υψηλής πίεσης του ΔΕΣΦΑ, το υπουργείο Περιβάλλοντος ζήτησε πριν την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών να εκπονηθούν μελέτες αλληλεπίδρασης του αγωγού της Διώρυγα Gas και των ανωτέρω εγκαταστάσεων, σε περίπτωση αστοχίας.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
Σήμερα θα ανακοινωθούν τα ετήσια χρηματοοικονομικά αποτελέσματα του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για το 2023 με εκτιμήσεις αναλυτών να τοποθετούν τα συνολικά έσοδα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» υψηλότερα των 560 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στην περιοχή των 220 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί πως τα έσοδα του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών είχαν ανέλθει στα 476,9 εκατ. ευρώ το 2022, το 2021 είχαν διαμορφωθεί στα 272,2 εκατ. ευρώ και το 2020 ήταν 186,2 εκατ. ευρώ. Το 2023 το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών εξυπηρέτησε 28,2 εκατομμύρια επιβάτες. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται αύριο η ενημέρωση των αναλυτών σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, με το βάρος να πέφτει στις επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ που σχεδιάζει η εισηγμένη τους προσεχείς 48 μήνες.