Τι σχεδιάζει η BriQ και ο ρόλος του τουρισμού
Βαρύ μαθαίνω είναι το επενδυτικό πρόγραμμα της BriQ τη φετινή χρονιά. Ήδη έχει προχωρήσει σε έκδοση επιπλέον ομολογιών από το πρόγραμμα ομολογιακού δανείου με την Alpha Bank A.E. για την χρηματοδότηση της επέκτασης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος στην Πάρο και για την κατασκευή νέου κτιρίου γραφείων πιστοποιημένου κατά LEED επί της Ποσειδώνος 42 στην Καλλιθέα Αττικής.
Παράλληλα σε συνέχεια της απόκτησης των 16 ακινήτων της Intercontinental International ΑΕΕΑΠ, το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει 41 ακίνητα συνολικής αξίας περίπου 208 εκατ. ευρώ και τα έσοδα της εταιρείας από ενοίκια θα αυξηθούν περίπου κατά 6,1 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και εκτιμάται ότι θα ανέλθουν συνολικά στα 15,3 εκατ. ευρώ.
Περαιτέρω αύξηση των εσόδων αναμένεται από τις προγραμματισμένες επενδύσεις της όπως είναι η ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 17ου ακινήτου της IC έναντι τιμήματος 4 εκατ. ευρώ για το οποίο έχει υπογραφεί προσύμφωνο αγοράς. Επίσης η ολοκλήρωση της κατασκευής και μίσθωσης του νέου σύγχρονου κτιρίου αποθηκών και διανομής (ΚΑΔ2) συνολικής επιφανείας 19.236,42 τ.μ., η αποπεράτωση του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τρίτο τρίμηνο του έτους, και η ολοκλήρωση της επέκτασης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Mr & Mrs White Paros στην Πάρο σε όμορο οικόπεδο με την κατασκευή συγκροτήματος 12 σουιτών και την αύξηση της δυναμικότητας του ξενοδοχείου σε 61 δωμάτια και σουίτες. Η επέκταση εκτιμάται πως θα είναι έτοιμη για λειτουργία για την καλοκαιρινή τουριστική περίοδο του 2024.
Επίσης, προτεραιότητα της Εταιρείας για το 2024 παραμένει η ολοκλήρωση της συναλλαγής της συγχώνευσης δια απορροφήσεως της ICI από την BriQ, η σταδιακή ενεργειακή αναβάθμιση του χαρτοφυλακίου ακινήτων.
Εκτός από εργαζόμενους ψάχνουν και τετραγωνικά
Η έλλειψη εργατικών χεριών, είναι γνωστή, όμως ελλείψεις υπάρχουν και στα logistics. Η έλλειψη σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων που να υπερβαίνουν τα 10.000 τ.μ. είναι έντονη, όπως μαθαίνω, καθώς στην πλειονότητά τους τα παλαιά βιομηχανικά ακίνητα που πωλούνται ή εκπλειστηριάζονται, δεν έχουν την απαραίτητη υποδομή για ανακατασκευή σε νέους λειτουργικούς χώρους αποθήκευσης και διανομής, κυρίως λόγω του ανεπαρκούς εσωτερικού ύψους αλλά και λόγω χαμηλότερων προδιαγραφών. Οι ελλείψεις αυτές έχουν οδηγήσει σε υψηλά ποσοστά πληρότητας και σημαντική αύξηση των μισθωμάτων, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και στο 2024. Παράλληλα, οι νέες αναπτύξεις χώρων logistics έχουν να αντιμετωπίσουν και το υψηλότερο κατασκευαστικό κόστος με αποτέλεσμα την αισθητή μείωση στις αποδόσεις των ακινήτου του κλάδου.
Ιταλικός αέρας στην Pink Woman
Στο πλαίσιο του αναπτυξιακού του πλάνου, ο όμιλος Intrafashion, γνωστός με το brand Pink Woman, υπέγραψε συμφωνία αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και εμπορικής ανάπτυξης με τον ιταλικό Όμιλο Teddy για τα brands “Terranova” και “Calliope”, που διαθέτει παρουσία σε 40 χώρες με 1.000 περίπου καταστήματα. Η πολυετής συμφωνία προβλέπει τα αποκλειστικά δικαιώματα ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων για τις περιοχές της Αττικής, της Πελοποννήσου, της Κρήτης, των Ιονίων Νήσων και της Εύβοιας καθώς και τα μη αποκλειστικά για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας.
Το πρώτο νέο flagship store της “Terranova”, λειτουργεί ήδη στην Ερμού 26, που εκτείνεται σε 4 επίπεδα, με συνολικούς χώρους πώλησης που υπερβαίνουν τα 500 τ.μ. και ένα ιδιαίτερα πρωτότυπο και λειτουργικό retail concept, που αντανακλά το DNA του διάσημου brand “Terranova”.
Η IZZY χρονιά της εταιρείας που έφερε στην Ελλάδα τα Pyrex
H εταιρεία Μπενρουμπή, έχει περάσει από 40 κύματα στα 140 χρόνια που δραστηριοποιείται στην αγορά του οικιακού εξοπλισμού. Η εταιρεία που έφερε τα Pyrex στην Ελλάδα πριν από 7 δεκαετίες και το το 2002 τη δική της μάρκα την IZZY κατάφερε πέρυσι να ενισχύσει σημαντικά όλους τους οικονομικούς της δείκτες. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 16% στα 25,245 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι δεν προχώρησε σε καμία αύξηση του τιμοκαταλόγου της εντός του 2023, και υπερδιπλασίασε την κερδοφορία της σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων με ιδιαίτερα βελτιωμένο μικτό περιθώριο το οποίο παρουσιάζει αύξηση κατά περίπου 6 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώνεται στο 44,3%.
Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη προ φόρων για το 2023 ξεπέρασαν τα 3,8 εκατ. ευρώ και υπερβαίνουν τα αντίστοιχα κέρδη του 2022 που είχαν διαμορφωθεί σε 1,774 εκατ. ευρώ. Επιπροσθέτως, η εταιρεία μείωσε περαιτέρω τον καθαρό δανεισμό της με την διοίκηση να προχωρά πρώτη φορά και σε διανομή μερίσματος εντός του 2023 συνολικού ύψους 632 χιλ. ευρώ. Για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της διατηρεί αισιόδοξες προβλέψεις αναμένοντας περαιτέρω αύξηση των πωλήσεών της και κατά συνέπεια υψηλότερη κερδοφορία σε σχέση με πέρυσι.
Bonus 4 εκατ. ευρώ από τη Sunlight στο προσωπικό της
Στην παροχή Bonus πάνω από 4 εκατ. ευρώ στο προσωπικό της προχωρά η SUNLIGHT. Πρόκειται για μέρους των καθαρών κερδών της εταιρίας της προηγούμενης χρήσης βάσει των αποτελεσμάτων της διαδικασίας αξιολόγησης απόδοσης του για το 2023. Συνολικά πέρυσι ο όμιλος Sunlight επένδυσε πάνω από 173 εκατ. ευρώ σε εξαγορές, με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των κεφαλαίων να κατευθύνεται στην απόκτηση της Triathlon Holdings. Εκτός της Triathlon ο όμιλος εξαγόρασε πέρυσι και τις εταιρείες Israeli Industrial Batteries Energy Storage Systems Ltd (ΙΙΒ), Logbatind και A. Müller GmbH.